- +48 510 044 370
- rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl
Regulamin rezerwacji i zakwaterowania w lokalach Apartamenty Tatrzańskie Turnie („Regulamin”) obowiązujący od dnia 10.05.2023 r.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Usługobiorcy (‘Klienta’) oraz Usługodawcy – Pro Office Marcin Nowak, z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Usypiskowej 11, 02-386 Warszawa, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o numerze NIP 524-161-89-39 i numerze REGON 011356085, w zakresie rezerwacji, realizowania usługi zakwaterowania lub najmu w lokalach oferowanych przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie, a także zasad płatności, reklamacji i odpowiedzialności.
- Regulamin stanowi integralną część umowy o zakwaterowanie zawieranej z Apartamentami Tatrzańskie Turnie w obiektach zarządzanych przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie.
- Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu, z treścią którego Klient ma możliwość zapoznania się na stronie internetowej www.tatrzanskie-turnie.pl/regulamin-apartamentow-tatrzanskie-turnie
Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o:
Klient – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą zdolność do czynności prawnych w rozumieniu kodeksu cywilnego, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 33 1 k.c., będącą stroną umowy o zakwaterowanie lub najmu w lokalu oferowanym przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie.
Apartamenty Tatrzańskie Turnie – należy przez to rozumieć Usługodawcę, tj. Pro Office Marcin Nowak, z siedzibą w Warszawie, ul. Usypiskowa 11, 02-386 Warszawa, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o numerze NIP 524-161-89-39 i numerze REGON 011356085.
Goście – należy przez to rozumieć Klienta oraz osoby przebywające w apartamencie za jego zgodą, zgodnie z zawartą umową między Apartamenty Tatrzańskie Turnie i Klientem.
Rezydent – należy przez to rozumieć pracownika Apartamenty Tatrzańskie Turnie, reprezentującą Usługodawcę, upoważnioną do zarządzania apartamentami i zajmującą się obsługą Gości. Numer telefonu do rezydenta: 790709397.
Strona internetowa – należy przez to rozumieć stronę internetową: www.tatrzanskie-turnie.pl, której właścicielem jest Pro Office Marcin Nowak
Umowa – należy przez to rozumieć ogół wzajemnych praw i obowiązków stron wynikających z umowy o zakwaterowanie w lokalach oferowanych przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie,
Usługa – należy przez to rozumieć usługę zakwaterowania realizowaną przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie na rzecz Klienta,
Cena Usługi – należy przez to rozumieć kwotę wskazaną podczas procesu rezerwacji, obejmującą podstawowe należności wynikające z zawartej Umowy.
Apartament – należy przez to rozumieć lokal mieszkalny w budynku lub apartamentowcu, szczegółowo opisany w ofercie przedstawionej na Stronie Internetowej, który Klient wynajmuje na pobyt czasowy w celach wypoczynkowych lub turystycznych.
Siła Wyższa – należy przez to rozumieć każde zjawisko zewnętrzne, nieuchronne, którego nie można było przewidzieć lub mu się przeciwstawić, w szczególności zjawisko o charakterze faktycznym, prawnym lub administracyjnym, którego mimo dołożenia wszelkich starań i wysiłków nie dało się przewidzieć, np. powódź, huragan, trzęsienie ziemi, wojna. Nie można rozumieć działania siły wyższej poprzez: chorobę, wypadek samochodowy, cofnięty urlop, odwołany lot, brak dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy, sprawy rodzinne i osobiste itp.
Osoby Niepełnoletnie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która ukończyła lat 13, a nie ukończyła lat 18.
1) PRZEDMIOT UMOWY
- Przedmiotem Umowy jest usługa zakwaterowania w lokalu oferowanym przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie za pośrednictwem Strony Internetowej lub portali pośredniczących przy zawieraniu umów z Apartamenty Tatrzańskie Turnie.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie zobowiązane są do udostępnienia Klientowi lokalu zgodnego z opisem zawartym w Serwisie Internetowym lub portalu pośredniczącym przy zawieraniu umów z Apartamenty Tatrzańskie Turnie i w terminach określonych w rezerwacji, a Klient zobowiązany jest do zapłaty Ceny Usługi określonej w procesie rezerwacji.
- Dla uniknięcia wątpliwości, usługa zakwaterowania zawiera w sobie wyłącznie pobyt w lokalu. Inne elementy takie jak możliwość korzystania z części wspólnych budynku, dostęp do telewizji kablowej, dostęp do bezprzewodowego Internetu, dostęp do parkingu, powitalny zestaw eksploatacyjny stanowią usługi dodatkowe oferowane do usługi zakwaterowania, a ich brak nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Klienta.
- Dokonanie rezerwacji przez Klienta za pośrednictwem Strony Internetowej lub portalu pośredniczącego przy zawieraniu umów z Apartamenty Tatrzańskie Turnie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz z zawarciem Umowy pomiędzy Klientem i Apartamenty Tatrzańskie Turnie.
2) USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Świadczenie usług drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polega na umożliwieniu zapoznania się z ofertą Apartamenty Tatrzańskie Turnie poprzez wyświetlanie i odczytywanie treści, umożliwieniu dokonywania rezerwacji poprzez stronę internetową www.tatrzanskie-turnie.pl, przesłanie wiadomości przez umieszczony na niej formularz kontaktowy, a także na udostępnieniu usługi newslettera. Usługi te są nieodpłatne dla Klientów i innych użytkowników sieci internetowej.
- Wymagania techniczne niezbędne do świadczenia powyższych usług są następujące: połączenie z siecią Internet, przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML, przeglądarka akceptująca konto poczty elektronicznej.
- Wszyscy zobowiązani są do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz nie dostarczania przez, lub do systemu teleinformatycznego Apartamenty Tatrzańskie Turnie treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemu teleinformatycznego, oraz naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne, lub treści niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie strony internetowej www.tatrzanskie-turnie.pl. Jednak zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwiać korzystanie. Kiedy zagrożone jest bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, Apartamenty Tatrzańskie Turnie ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego bez ograniczenia czasowego.
- W przypadku, gdy usługi wskazane w niniejszym Regulaminie są z nim niezgodne lub nie działają prawidłowo, zainteresowanym użytkownikom przysługuje prawo do złożenia reklamacji w formie elektronicznej na adres e-mail:rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl z dopiskiem „Reklamacja e-usługi”. W celu usprawnienia procesu reklamacji należy wskazać swoje dane osobowe (minimum imię i nazwisko, email oraz nr tel.) oraz opisać zgłaszane zastrzeżenia. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia reklamacji. O wyniku jej rozpatrzenia Apartamenty Tatrzańskie Turnie niezwłocznie zawiadomi składającego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w reklamacji.
3) DOKONYWANIE REZERWACJI
- Sposoby dokonywania rezerwacji:
a) telefonicznie pod nr tel.: +48 510044370 – od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 10:00 do 20:00
b) drogą mailową na adres: rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl
c) poprzez system rezerwacyjny online – na stronie www.tatrzanskie-turnie.pl
d) poprzez formularz kontaktowy – na stronie www.tatrzanskie-turnie.pl
e) poprzez kanały OTA (Booking, MyBenefit, AirBnB, Noclegi.pl, itp. - Dokonując rezerwacji Klient podaje następujące dane: datę przyjazdu, datę wyjazdu, dane osobowe i kontaktowe, ilość osób, które będą przebywać w lokalu, jednocześnie oświadczając o prawdziwości tych danych.
- Dokonanie rezerwacji on-line za pośrednictwem strony internetowej www.tatrzanskie-turnie.pl jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu. W momencie dokonania rezerwacji i wynajmu, umowę pomiędzy Apartamenty Tatrzańskie Turnie, a Klientem uważa się za zawartą.
- Na adres mailowy podany podczas dokonywania rezerwacji Klient otrzyma informację dotyczące danych rezerwacji i informacje o konieczności wpłaty zadatku.
- Po złożeniu rezerwacji Klient wpłaca zadatek w wysokości 30% całkowitej ceny wynajmu w ciągu 48 godzin celem jej potwierdzenia, chyba że oferta jasno mówi inaczej. W niektórych przypadkach zadatek może wynosić 100% kosztów najmu.
- Dokonanie wpłat następuje w dniu uznania rachunku bankowego Usługodawcy.
- Brak wpłaty zadatku w wyznaczonym terminie oznacza odstąpienie od umowy oraz automatyczne anulowanie rezerwacji.
- Pozostała część należności za cały pobyt regulowana jest w dniu przyjazdu podczas zameldowania gotówką, kartą płatniczą lub przelewem.
- W przypadku dokonywania płatności przelewem, Klient zobowiązany jest do przesłania na adres mailowy: rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl potwierdzenia przelewu w ciągu 24h od zameldowania.
- Każde zmiany w rezerwacji mogą być dokonywane tylko za porozumieniem obu stron. Apartamenty Tatrzańskie Turnie zastrzega sobie prawo do odmowy dokonania zmian w warunkach Umowy jeśli z przyczyn obiektywnych nie będzie to możliwe. W przypadku odstąpienia od Umowy z powodu braku możliwości wprowadzenia zmian w warunkach Umowy Najmu Klientowi nie przysługuje zwrot zadatku.
- Koszt anulowania rezerwacji jest determinowany przez warunki oferty oraz okres, jaki pozostał do zrealizowania terminu. Informacje dotyczące zasad anulacji są zawarte przy każdej ofercie na stronie www.tatrzanskie-turnie.pl
4) OPŁATY
- Wysokość Ceny Usługi za wynajem Apartamentu wraz z kosztami dodatkowymi jest każdorazowo podana w formularzu potwierdzenia rezerwacji otrzymanym po dokonaniu rezerwacji lub telefonicznie przy dokonywaniu rezerwacji.
- Jednostką płatniczą jest złoty polski (PLN). Wszystkie dodatkowe opłaty, związane z dokonywaniem płatności (w tym przewalutowanie), obciążają Klienta.
- Wszystkie ceny oferowane przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie zawierają obowiązujący w chwili dokonywania rezerwacji podatek VAT.
- W cenę pobytu wliczone są: przygotowanie apartamentu, pościel, ręczniki, opłaty za media (woda, gaz, prąd, ogrzewanie), powitalny zestaw eksploatacyjny, jedno miejsce parkingowe oraz opłata za końcowe sprzątanie.
- Koszt wynajmu lokalu nie uwzględnia wyżywienia, sprzątania w trakcie pobytu Klienta, wymiany pościeli i ręczników, łóżeczka dziecięcego, opłaty związanej z zameldowaniem po 22:00, pobytu niezgłoszonych wcześniej osób oraz opłaty za zwierzęta.
- Wszelkie dodatkowe koszty i należności, nieuregulowane podczas zawarcia umowy i nierozliczone z preautoryzowanej kwoty na karcie kredytowej lub kaucji, Klient zobowiązany jest zapłacić w chwili wydania Apartamentu, a jeżeli podstawa do ich naliczenia ujawniła się po wydaniu – w terminie kolejnych 7 dni. Opłaty dodatkowe należą się także w przypadku przedwczesnego rozwiązania umowy najmu.
- Standardowym dowodem zakupu Usługi jest paragon. W przypadku, gdy Klient potrzebuję faktury za pobyt, zobowiązany jest do przekazania tej informacji oraz danych do jej wystawienia w ciągu 24h od dokonania rezerwacji na adres mailowy: rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl
5) ZAMELDOWANIE
- Doba hotelowa zaczyna się standardowo o godzinie 16.00 w dniu przyjazdu i kończy o godzinie 11.00 w dniu wyjazdu.
- Klient zobowiązany jest do powiadomienia Apartamenty Tatrzańskie Turnie mailowo lub telefonicznie o godzinie przyjazdu do apartamentu najpóźniej na jeden dzień przed przyjazdem.
- W dniu zameldowania następuje wydanie kluczy do Apartamentu o godzinie wcześniej ustalonej z Klientem. Klientowi zostają wydane klucze do lokalu przez Rezydenta lub poprzez przesłanie drogą elektroniczną kodu dostępu do miejsca przechowywania kluczy lub do zamka elektronicznego. Apartamenty Tatrzańskie Turnie nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za ewentualne opóźnienia w wydaniu lokalu spowodowane brakiem zawiadomienia o godzinie przyjazdu przez Klienta.
- Wydanie kluczy do Apartamentu może nastąpić jedynie osobie wskazanej w procesie rezerwacyjnym lub osobie przez nią pisemnie upoważnionej. Podczas zameldowania klient jest zobowiązany do okazania dowodu osobistego lub paszportu Rezydentowi w celu potwierdzenia i spisania danych osobowych Klienta.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie zastrzega sobie możliwość nie wydania kluczy i odmowy zakwaterowania osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie, a tym samym stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla innych osób oraz mienia.
- Zameldowanie Klienta przez pracownika Apartamenty Tatrzańskie Turnie po godzinie 22:00 jest usługą dodatkową i jest możliwe wyłącznie po uprzednim poinformowaniu i wyrażeniu zgody przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie. Opłata dodatkowa wynosi 50 zł.
- Rezydent w dniu przyjazdu pobiera od Klienta kaucję zwrotną w wysokości od 300 zł do 1000 zł, w zależności od apartamentu, o czym Klient będzie poinformowany przed potwierdzeniem rezerwacji.
- Kaucja ma na celu zabezpieczenie roszczeń Apartamenty Tatrzańskie Turnie w przypadku ewentualnych zniszczeń lub złamania poszczególnych punktów regulaminu.
- Kaucja jest pobierana za pomocą płatności elektronicznej (preautoryzacja karty) lub opłacana przelewem. W wyjątkowych sytuacjach Klient może uiścić kaucję gotówką w dniu zameldowania. Kaucja jest nieoprocentowana i podlega zwrotowi po zakończeniu pobytu Klienta. Apartamenty Tatrzańskie Turnie zastrzega sobie prawo do sprawdzenia apartamentu w ciągu maksymalnie 3 dni od wyjazdu Klienta.
- W przypadku płatności gotówką kaucja zostanie zwrócona przelewem bankowym po wymeldowaniu w ciągu 7 dni od wymeldowania. Jeśli na karcie Klienta została dokonana preautoryzacja, środki zostaną zwolnione w ciągu 7 dni od dnia wymeldowania. Odblokowanie środków na karcie jest zależne od banku w którym Klient posiada kartę płatniczą. Może trwać od 10 do 30 dni.
- W razie stwierdzenia przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie w dniu zameldowania lub w trakcie pobytu, że Klient jest Osobą Niepełnoletnią, Apartamenty Tatrzańskie Turnie po podaniu danych przez Klienta skontaktuje się z opiekunami lub przedstawicielami ustawowymi, czy potwierdzają oni lub nie zawarcie niniejszej Umowy przez Klienta. W razie nieotrzymania przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie potwierdzenia zawarcia Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. Odpowiedzialność za zobowiązania zawarte w Regulaminie (w tym szkody w Apartamencie) ponosi opiekun lub przedstawiciel ustawowy Osoby Niepełnoletniej.
6) ZASADY POBYTU
- Goście zobowiązani są do przestrzegania ciszy nocnej od godziny 22.00 do godziny 07.00.
- Goście zobowiązani są do przestrzegania regulaminów ustanowionych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, działające w obrębie lokalizacji Apartamentu, a także przestrzegania zasad parkowania i poruszania się na drogach wewnętrznych, zasad BHP oraz PPOŻ obiektu.
- Apartament służy jedynie do pobytu osób w celach mieszkalnych. Zabronione jest w nim prowadzenie jakiejkolwiek działalności zawodowej lub gospodarczej, magazynowanie i skład rzeczy, organizowanie w nim imprez, sesji fotograficznych, itp. oraz spożywanie nadmiernej ilości alkoholu.
- W przypadku gdy Klient, osoby przebywające w lokalu lub zwierzę naruszają Regulamin, zachowują się w sposób agresywny lub w sposób zakłócający spokój osób trzecich, w tym osób zamieszkałych w sąsiednich lokalach (w szczególności poprzez organizowanie imprez lub innych zgromadzeń i spotkań naruszających dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego w lokalu) Apartamenty Tatrzańskie Turnie przysługuje prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym bez zwrotu pobranych środków.
- W przypadku informacji o naruszeniu regulaminu pobytu przez gości Apartamenty Tatrzańskie Turnie uprawnione jest do wejścia do apartamentu po wcześniejszej próbie telefonicznego zawiadomienia Klienta o tym zamiarze.
- W trakcie pobytu liczba osób nocujących w obiekcie nie może przekraczać liczby osób zadeklarowanej w momencie dokonywania rezerwacji. W razie naruszenia tego punktu Apartamenty Tatrzańskie Turnie ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym bez obowiązku zwrotu kwoty należności z tytułu pozostałego okresu rezerwacji.
- W okresie trwania umowy najmu Klient zobowiązany jest utrzymywać lokal oraz pomieszczenia, do używania których jest uprawniony, we właściwym stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym oraz przestrzegać porządku domowego. Jest także obowiązany dbać o części budynku przeznaczone do wspólnego użytku, jak dźwigi osobowe, klatki schodowe, korytarze,śmietniki, inne pomieszczenia gospodarcze oraz otoczenie budynku.
- W oferowanych przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie apartamentach obowiązuje całkowity zakaz palenia, w szczególności wyrobów tytoniowych, w tym również papierosów elektronicznych, fajek wodnych itp. Zakaz ten nie dotyczy palenia drewna w przystosowanym do tego kominku, zgodnie z jego przeznaczeniem, jeżeli lokal taki kominek posiada. W razie naruszenia zakazu palenia Apartamenty Tatrzańskie Turnie może nałożyć na Klienta opłatę dodatkową w wysokości 500 zł.
- Goście zobowiązani są do nie wynoszenia rzeczy będących na wyposażeniu apartamentu poza jego obszar. W razie stwierdzenia przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie braków wyposażenia po pobycie Klienta, Apartamenty Tatrzańskie Turnie może obciążyć Klienta kosztem zakupu brakujących elementów wyposażenia.
- Goście zobowiązani są każdorazowo zamykać drzwi wejściowe na zamek (zarówno podczas przebywania w Apartamencie, jak i podczas nieobecności), jak również zamykać okna przed opuszczeniem Apartamentu.
- W razie zagubienia przez Klienta kluczy do Apartamentu, karty dostępowej lub pilota do garażu lub innych przedmiotów służących otrzymaniu dostępu do Apartamentu lub budynku, Klient będzie obciążony kosztem ich wymiany, (w razie zagubienia kluczy: kosztem wymiany wkładki do zamka i dorobienia wszystkich zestawów kluczy należących do Apartamenty Tatrzańskie Turnie).
6) WYMELDOWANIE
- Klient pozostawia Apartament w stanie niepogorszonym w stosunku do stanu, w którym go otrzymał. Naczynia i urządzenia kuchenne pozostawia w czystości tak jak i resztę pomieszczeń apartamentu.
- Godzina wyjazdu powinna być ustalona z Rezydentem na jeden dzień przed dniem wymeldowania.
- Chęć wydłużenia pobytu należy uzgodnić z Apartamenty Tatrzańskie Turnie mailowo lub telefonicznie, minimum na jeden dzień przed datą wyjazdu podaną w rezerwacji.
- Po wcześniejszym uzgodnieniu z Apartamenty Tatrzańskie Turnie możliwe jest późniejsze wymeldowanie, do godz. 16.00 w dniu wyjazdu.
- O godzinie umówionej wcześniej z Rezydentem Klient zwraca rezydentowi klucze do apartamentu.
- W przypadku braku zwrotu Apartamentu w wyznaczonym terminie Gość zostanie obciążony dodatkową opłatą za bezumowne używanie Apartamentu w wysokości 100% dziennego czynszu przewidzianego umową najmu, za każde rozpoczęte 24 h.
- Za opuszczenie apartamentu bez wiedzy Apartamenty Tatrzańskie Turnie i pozostawienie kluczy w miejscu innym niż ustalono, Gość zapłaci dodatkową opłatę w wysokości 500 zł., a w przypadku utraty z tego powodu przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie możliwości czasowego wynajmowania Apartamentu zostanie obciążony także stosownym odszkodowaniem.
- Klientowi nie przysługuje zwrot opłat za niewykorzystaną część Usługi w przypadku wcześniejszego wyjazdu Klienta z lokalu.
7) ZWIERZĘTA
- W niektórych Apartamentach oferowanych na Stronie Internetowej jest możliwość przebywania z zwierzętami.
- Klient, który chciałby przebywać w Apartamencie wraz ze zwierzęciem, jest zobowiązany przed dokonaniem rezerwacji o zwrócenie się o potwierdzenie zgody na przebywanie zwierząt w konkretnym Apartamencie.
- Za pobyt jednego zwierzęcia w Apartamencie pobierana jest jednorazowa opłata dodatkowa w wysokości 100zł. Niezgłoszenie przez Klienta pobytu ze zwierzęciem może skutkować nałożeniem opłaty dodatkowej przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie w wysokości 200 zł i pobranie tej kwoty z kaucji.
- Klient jest zobowiązany do utrzymania czystości po swoim zwierzęciu (dotyczy to zarówno apartamentu, jak i balkonu/ tarasu/ ogrodu). W przeciwnym wypadku Apartamenty Tatrzańskie Turnie zastrzega sobie prawo do nałożenia opłaty dodatkowej w wysokości 300 zł i pobranie tej kwoty z kaucji.
8) ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA
- Goście zobowiązani są do przestrzegania regulaminów ustanowionych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, działające w obrębie lokalizacji Apartamentu, a także przestrzegania zasad parkowania i poruszania się na drogach wewnętrznych, zasad BHP oraz PPOŻ obiektu.
- Za osoby niepełnoletnie odpowiada opiekun prawny. Osoby te powinny zawsze znajdować się pod ich stałym nadzorem. Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działań osób niepełnoletnich.
- Reklamacja dotycząca nienależytego przygotowania Apartamentu w zakresie czystości winna zostać zgłoszona niezwłocznie po wejściu do Apartamentu, nie później niż w ciągu 2 godzin zegarowych od zameldowania. Reklamacje dotyczące czystości nie będą rozstrzygane na korzyść Klienta jeżeli zaniechano zgłoszenia nieprawidłowości w wyznaczonym terminie albo odmówiono zgody na wejście służb porządkowych w celu usunięcia nieprawidłowości lub ich weryfikacji.
- Wszelkie zniszczenia bądź uszkodzenia, które Klient zastanie w apartamencie ma obowiązek niezwłocznie zgłosić Rezydentowi. Brak prawidłowego zgłoszenia może spowodować obciążenie Klienta kosztami naprawy niezależnie od przyczyn powstania szkody.
- Klient ponosi pełne koszty ewentualnych zniszczeń powstałych w trakcie trwania jego pobytu w Apartamencie (w tym w jego wyposażeniu) lub częściach wspólnych budynku, w którym lokal się znajduje. W tym także wynikające z winy osób, za które odpowiada oraz osób odwiedzających, Klient zostanie obciążony obowiązkiem zapłaty odpowiedniego odszkodowania.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Rezydenta o powstałych uszkodzeniach w apartamencie, bądź w jego wyposażeniu.
- W przypadku konieczności przeprowadzenia, w wyniku zniszczenia, jakichkolwiek prac remontowych Klient może zostać obciążony także kosztami wynajmu w czasie trwania prac remontowych.
9) ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta bądź Siłą Wyższą.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie nie ponosi odpowiedzialności za mienie Klienta pozostawione w Apartamencie, w szczególności za jego utratę lub uszkodzenie.
- W razie stwierdzenia przez Apartamenty Tatrzańskie Turnie pozostawienia przez Klienta przedmiotów w apartamencie po wymeldowaniu. Apartamenty Tatrzańskie Turnie może przechować te przedmioty przez okres 14 dni od dnia poinformowania Klienta o tym fakcie lub przesłać je na koszt Klienta na wskazany adres.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na mieniu Klienta w garażach, miejscach postojowych oraz częściach wspólnych budynków.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie przez osoby trzecie prawa Gości do miejsca parkingowego przydzielonego do Apartamentu.
- Apartamenty Tatrzańskie Turnie nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe podczas pobytu związane z: pracami budowlanymi lub wykończeniowymi jakie mogą być prowadzone na terenie obiektu, w którym usytuowany jest Apartament, jak i wokół niego; przerwaniem, z przyczyn niezależnych od Usługodawcy o, dostawy mediów (m.in. prądu, wody, c.o.), immisjami (w szczególności hałasem) z nieruchomości sąsiednich.
- W przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, których skutków nie można natychmiast zlikwidować zwyczajowymi środkami, Apartamenty Tatrzańskie Turnie ma prawo zaproponowania Klientowi Apartamentu zastępczego podobnego do tego pierwotnie zarezerwowanego. W przypadku braku zgody na zamianę Apartamentu umowa ulega rozwiązaniu.
- W przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej, również przypadków, w których bezpieczeństwo osobiste Klienta lub jego majątku, z powodów niezależnych od Apartamenty Tatrzańskie Turnie, nie będzie mogło być zagwarantowane oraz w braku możliwości postąpienia jak w zdaniu poprzednim zobowiązanie Apartamenty Tatrzańskie Turnie wygasa, a opłata za Usługi niewykorzystane zostaną zwrócone.
10) ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpienia od umowy najmu bez podania przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet reguluje Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., która implementuje Dyrektywę UE 2011/83. Z ustawy tej wynika, że prawo do zwrotu towaru zakupionego przez Internet nie ma zastosowania do usług w zakresie zakwaterowania.
- Jeśli Klient korzysta z prawa do odstąpienia od umowy w trakcie pobytu, ponosi wszystkie opłaty związane z rezerwacją, tj. ZADATEK (30% Ceny Usługi), a także ma obowiązek uiszczenia pozostałej opłaty za pobyt (70%).
- Jeśli Klient korzysta z prawa do odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni przed planowanym zameldowaniem lub w terminie krótszym niż 14 dni, wpłacony zadatek (30%, chyba że oferta wskazywała inaczej) nie podlega zwrotowi.
- Jeśli Klient korzysta z prawa do odstąpienia od umowy w terminie wynoszącym więcej niż 14 dni przed planowanym zameldowaniem, może skorzystać z możliwości jednorazowej zmiany terminu rezerwacji, o ile zarezerwowany Apartament będzie dostępny we wskazanym terminie.
- W przypadku sytuacji, w której Apartamenty Tatrzańskie Turnie, z przyczyn od siebie niezależnych, zmuszony jest zmienić istotne warunki umowy przed lub w trakcie pobytu, w szczególności zmienić zarezerwowany lokal, niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta, który może się zgodzić na wprowadzone zmiany Umowy lub odstępuje od Umowy ze skutkiem na dzień odstąpienia, co wiąże się z zwrotem opłat za niewykorzystany okres.
- Odstąpienia od umowy należy dokonać telefonicznie lub mailowo.
11) REKLAMACJE
- W przypadku stwierdzenia niezgodnego z Umową świadczenia Usług Klient ma prawo do złożenia reklamacji stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zakończenia pobytu.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest jej zgłoszenie w formie pisemnej na adres siedziby firmy dostępny na stronie internetowej www.tatrzanskie-turnie.pl lub w formie elektronicznej na adres rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl. Reklamacja powinna zawierać następujące informacje: numer rezerwacji, dane Klienta i opis sytuacji podlegającej reklamacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie do 30 dni od jej otrzymania. Informacja o skutku rozpatrzenia reklamacji zostanie przesłana Klientowi na podany podczas rezerwacji adres: rezerwacje@tatrzanskie-turnie.pl. W przypadku uwzględnienia reklamacji Klient otrzyma rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do poniesionej szkody.
- W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Apartamenty Tatrzańskie Turnie poda przyczyny odmowy.
- Informujemy, że Klientowi przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”. Ponadto pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr Klienci mają dostęp do internetowej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR).
- Klient może zwrócić się o mediację do Ośrodka Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie zgodnie z Regulaminem Ośrodka Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Wniosek o rozpatrzenie sporu należy kierować do Ośrodka Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie na adres: ul. Żytnia 15 lok. 16, 01-104 Warszawa.
12) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej www.tatrzanskie-turnie.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Klienci i inni użytkownicy są zobowiązani do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług. Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług Apartamenty Tatrzańskie Turnie tj. od chwili rozpoczęcia korzystania z serwisu www.tatrzanskie-turnie.pl.
- W kwestiach nieuregulowanych zastosowanie znajdują przepisy kodeksu cywilnego.
- Administratorem danych osobowych Klienta lub przedstawiciela Klienta jest Apartamenty Tatrzańskie Turnie, dane osobowe Klienta będą przetwarzane m.in. w celu realizacji Umowy,